אסטרטגיית פרסום
בכלל ובפרט
אסטרטגיה פירושה תוכנית הכוללת את דרכי הפעולה. מגוון תוחמים נוטים להשתמש במונח זה וכמו כן גם בעולם הפרסום המונח שכיח. כשמדברים על אסטרטגיה פרסומית מתארים את דרך הפעולה אותה בונה מנהל הפרסום להשגת יעדי הקמפיין הפרסומי.
סוגי אסטרטגיות פרסום
סוגי אסטרטגיות פרסום יש לא מעט, השכיחות ביותר הן אסטרטגיה שכלית ורגשית. אסטרטגיית פרסום שכלית פונה אל הרציונל, המסר מועבר באמצעות עובדות הגיון אשר משכנעות את הלקוח לצרוך את המוצר / שרות. לדוגמה קמפיין של מוצרי מזון עשירים בויטמינים.
אסטרטגיית פרסום רגשית פונה אל מרכיבי רגש כמו אהבה, תשוקה או אפילו שנאה ומשתמשת בהם כדי לשכנע ולהעביר את המסר. לדוגמה גירוי חושי הטעם בפרסומות למזון כגון גלידות ומעדנים.
מבנה פנימי
אסטרטגיה פרסומית מחולקת לאסטרטגיית המסר ואסטרטגיית המדיה. אסטרטגיית המסר מתארת כיצד נבחר לפרסם את המוצר שלנו, איזה מסר יועבר לקהל היעד על מנת לשכנע אותו לצרוך את המוצר. אסטרטגית המדיה מתארת באלו אמצעי מדיה נעביר את המסר: שלטי חוצות או טלוויזיה, מדיה דיגיטלית או פרינט.
כיצד להחליט?
אז איך אנו מחליטים איך לבנות אסטרטגיה? האם לבחור באסטרטגיית פרסום שכלית או רגשית? איך לבחור את המדיה הנכונה? כמובן שתשובה כללית אינה קיימת. לכל מוצר/ שרות יכולות להיות דרכים רבות להשיג את יעדי הקמפיין, כמוכן יכול להיות שלאותו מותג יתאימו אסטרטגיות פרסום שונות בתקופות שונות. לדוגמה: לפני מספר שנים התגלו תקלות בטיחות ברכבי טויוטה שגרמו נזק אדיר לתדמית של המותג. כמובן שאחרי תקופה זאת האסטרטגיה הפרסומית היתה חייבת להחזיר את הביטחון במותג, קיום כאשר אנשים כבר אינם זוכרים את בעיות הבטיחות כבר אסטרטגיית הפרסום הוחלפה ואינה מזכירה את קודמתה.