פילוח קהלי יעד
מהו פילוח קהלי יעד?
שורש המונח פילוח שוק הוא פלח – חלק, למעשה כשמדברים על פילוח שוק אנו מדברים על חלוקת השוק לפלחים ע״פ פרמטרים הנקבעים מראש.
מדוע לבצע?
כאשר מבצעים פילוח שוק ניתן להתאים את הפרסום בצורה ראויה לכל אחד מפלחי השוק, ניתן לבחור מי הם פלחי שוק אליהם נפנה ולמי לא. במונחים פיננסים אנו מדברים על עלות מינימלית של הקמפיין מול תפוקה מקסימלית של הכנסות.
משתנים לפילוח?
קיימים משתנים רבים של פילוח שוק, הנפוצים הם:
1. פילוח דמוגרפי – כלומר פילוח של האוכלוסייה לקבוצות גיל מוגדרות.
2. פילוח גאוגרפי – פילוח לפי אזורים.
3. פילוח פסיכוגרפי – פילוח לפי תחומי עניין וסוגי אישיות, משמש בעיקר לפילוח של מוצרי פנאי.
אופן ביצוע הפילוח!
בחירת אופן ביצוע הפילוח תלויה בעיקרה במוצר או השירות אותו אנו רוצים לפרסם. בדרך כלל מתבצע פילוח ליותר ממשתנה אחד. במקרים רבים על מנת לדעת אם מוצר מתאים לפלח אוכלוסייה מסוימת עלינו להיעזר בסקר השוק.
יתרונות בפרסום לאחר ביצוע!
ביצוע פילוח שוק מקנה לנו ידע, כפי שהאמרה המפורסמת לימדה אותנו – ״ידע שווה כסף״ ובמקרה שלנו הרבה כסף. פרסום יעיל ממוקד מטרה מאפשר לנו לחסוך כסף או לחלופין להניב תוצאות טובות יותר בתקציב נתון.
לסיכום!
בימנו האפשרויות כמעט אינן מוגבלות, ניתן לבנות קמפיין כוללני כמו פרסום בעיתון או טלוויזיה וכך להגיע לקהלי יעד גדולים ואפשר להגיע לרמה של פרסום יחידני המאפשר לנו לפרסם לאיש מסוים בגיל מסוים שנמצא באזור ספציפי וכך לחסוך הרבה כסף.